Deze week sprak ik een klant en namen we samen haar salespage door. Ik had wat dingen waarvan ik zag dat die nog iets beter konden en besloot dat ze nu een goede basis had staan, maar dat er nog wel wat werk aan de winkel was.
Ze was het met me eens, daar ging het niet om. Maar toen zei ze iets waarvan ik weet dat ze er niet uniek in is en jij misschien ook wel herkent. Ze zei:
“Nu moet ik alleen eerst zorgen dat die salespages goed voor elkaar komen en kan ik die salesafspraken (want er was interesse voor haar dienst) nog niet doen”.
Ho! Wacht even, dacht ik. En daarom vertel ik het jou nou ook. Want waarom zou je jouw sales moeten uitstellen omdat je salespage nog niet helemaal optimaal of klaar is?
Je kan gewoon die gesprekken ingaan, en een deal is aan tafel net zo makkelijk gemaakt. Beter juist, wanneer ze niet meer langs jouw salespage hoeven. Je aanbod ken je toch uit je hoofd? Tenminste, dat mag ik hopen.
Want je zou het niet verwachten misschien, maar ik weet dat er ondernemers zijn die hun eigen aanbod of tarief niet weten. Als ik je wakker maak ’s nachts moet je dit kunnen opdreunen hè? 😉
Soms zijn we zo gericht op de kleine details, dat we de essentie van waarom we iets doen verliezen.
Vraag je dus altijd af hoe zaken simpeler kunnen in je bedrijf. Wat is de kortste en gemakkelijkste weg naar jouw doel?
En vaak doen we daar veel te moeilijk over. Een challenge kun je doen middels allemaal opgenomen filmpjes vooraf, een mooi opgemaakt werkboek etc. Het kan ook heel simpel in een besloten facebookgroep met lives in de groep, en iedere dag een mailtje sturen werkt net zo goed. Een online programma kan via een academy site met allemaal mooi opgemaakte modules. Het kan ook via een besloten groep, coachcalls via skype of zoom of in diezelfde groep, en opdrachten die je deelt via diezelfde groep of via de mail.
Natuurlijk ben ik er voorstander van dat zaken er goed uitzien. Ik houd van zaken waar ook visueel gezien aandacht aan is besteed. Het draagt bij aan de beleving en professionaliteit. Maar uiteindelijk gaat het om de inhoud en moet dat raken bij je deelnemers. Hoe jij overkomt en de mate waarin verbinding ontstaat.
Maak dus niet de zaken onnodig veel moeilijker op je ondernemerspad. Want dan vertraag je en stel je jouw omzet uit. Geef je zelfs de regie uit handen omdat je je afhankelijk opstelt van iets of iemand.
Herken je dit en kun jij daar wel wat hulp bij gebruiken?
Vraag dan een vrijblijvende focuscall aan of kijk of mijn Level UP! Mastermind programma iets voor je is.