“Skip die en die module en ga direct naar module 10”, zei ik tegen mijn klant.
Verbaasd keek ze me aan. “Maar ik ben nog maar bij module 6. Je zei dat de modules een logische opbouw hebben dus ik kan dan toch niet zomaar iets overslaan?”
En laat dit nou een kenmerkend voorbeeld zijn van hoe wij vrouwen ons kunnen gedragen. Het zo irritant perfect willen doen en hiermee compleet idioot binnen de lijntjes kleuren. 😊
Dus zei ik haar: “Ja, de modules hebben ook een logische opbouw, het loopt naadloos in elkaar over. Maar ik zie nu dat jij op dit moment het beste af bent bij module 10. Omdat je zit te muggenziften op een aantal punten. In module 10 breng je het in de output, zet je het op je website en dat brengt je direct bij het feit dat je nu moet gaan op je pad. Ik weet 100% zeker dat dat nu is wat je hebt te doen”.
Met mijn programma De vliegroute naar een succesvol bedrijf leggen ondernemers een ijzersterke fundering voor hun bedrijf. Het is een programma dat je in 3 maanden kunt doorlopen (of zelfs sneller als je wilt), maar dit betekent niet dat je pas na 3 maanden het geleerde in de praktijk kunt brengen. Klanten maken kan vanaf dag 1.
En dus als ik zie dat iemand loopt te mutsen en veilig in de modules blijft hangen, geef ik ze een zogenaamde ‘highway’, waarbij het dan dus ook noodzakelijk is om in actie te komen. En vanaf dit punt, juist doordat je gaat, mogen finetunen.
“Het goed willen doen levert je lang niet altijd ook iets goeds op.”
En misschien herken jij het ook, het zo ontzettend goed willen doen. Want wat ik hierboven beschrijf is natuurlijk maar een voorbeeld, maar ik ziet het vrouwen op zoveel facetten in hun business doen. Waardoor dit je uiteindelijk langer op de plek laat staan waar je liever niet meer wilt zijn. Je tegenhoudt in je groei.
Je weggever is nog niet online, terwijl iedere dag dat deze niet online staat je potentiële leads laat liggen. Je twijfelt over je tarief en daarom roep je nog niet van de daken welk tof aanbod je hebt. Of je treuzelt omdat je nog niet de meest geweldige naam voor je training hebt bedacht en het daarom nog even uitstelt.
Zonde! Want door dit getreuzel en geneuzel, zoals ik het altijd noem, doe je jezelf, jouw business en je (potentiële) klant ontzettend te kort. Voor mijn part zou je die training de naam geven ‘de onwijs gave training over [onderwerp] voor [ideale klant] zonder perfecte naam’. 😉
Je snapt mijn punt hier denk ik wel.
Het betekent niet dat iets goed willen doen een slechte eigenschap is, want ik vind het ook belangrijk dat je jezelf mag onderscheiden in een markt waar veel op elkaar lijkt. Dat jouw energie erin zit en voelbaar is. Dat je probeert om daadwerkelijk bij te dragen en ergens voor jouw klant een verschil te maken.
Maar doorzie het bij jezelf of je aan ‘geneuzel of getreuzel’ doet, of dat je aan het ‘excelleren’ bent.
Let’s fly high together!
Chanthal
Dit zijn 3 manieren waarop ik je nog meer kan helpen met het opbouwen van een succesvol bedrijf de komende tijd:
- Op 9 maart geef ik een gratis online training Slim ondernemen met een superstrategie. Als het bij jou ontbreekt aan een plan en strategie, dan mag je deze training niet missen.
- Vrijdag 5 maart om 11:30 uur host ik, samen met Cheryl Porcelijn een Clubhouse room over de customer yourney oftewel klantreis. Praat je met ons mee? Volg me daar direct even en klik op het belletje, zo weet je zeker dat je niks mist.
- Take-Off: 15 maart start ik met een nieuw ‘actie in de taxi’ programma waarin het gaat over doen & doorgaan. Over cut the crap and get to business. Een laagdrempelig manier waarin ik je dagelijks inspireer en motiveer en je kunt verbinden met andere toffe ondernemers. Lees er hier alles over.