Jaaa! De aftermovie van het event, daar is tie dan. 🙂
In de header hierboven vind je de film, die Kristel Kuiper van Beeldconnecties heeft gemaakt, mocht je willen kijken. Ik wil je wel waarschuwen dat er zo nu en dan heel gekke bekken getrokken worden. 😉
Dus dan ben je maar vast voorbereid.
Tsja, voorbereid. Als ik hierover nadenk hoe de voorbereiding is gegaan voor mijn event, afgelopen 10 oktober 2019, dan wil ik je graag even meenemen in dit proces. Wellicht steek je er iets van op voor je eigen business.
Een jaar geleden ongeveer vatte ik het idee op om een eigen event te organiseren. Afgezien van het doel dat ik daaraan wilde koppelen, voelde ik gewoon heel sterk dat het voor mij persoonlijk erg te maken had met in een next level voor mijzelf stappen. Dat ik toe was aan een next level, en dat dit event daar symbool voor stond. Ook wilde ik graag een onvergetelijke ervaring voor mijn klanten neerzetten. Dat je weer weet waarom je hier bent, wat je te doen hebt, want in de waan van de dag raken we dat vuurtje wel eens kwijt. En om dit te koppelen aan een sterk concept en kloppende strategieën.
In ieder geval, het zaadje was geplant. Ik zette het op mijn jaarplanning, zorgde ervoor dat mijn klanten in ieder geval ruim op tijd op de hoogte waren van de datum en liet het verder eerst even los. Totdat het moment kwam dat de salespage er moest komen en ik volop in de promotie ging voor het event.
Dat is ook zoiets. Jij denkt nu misschien, dat is toch heel veel werk? Maar dat is het voor mij helemaal niet. Een salespage schrijf ik in 2 uurtjes, waarbij ik er wel voor zorg dat ik volledig ben afgestemd op mijn ideale klant. Ik zie dan al voor me hoe iedereen in de zaal zal zitten. En dan vloeit het zo uit mijn pen (of eigenlijk uit mijn vingers naar het toetsenbord).
En dan loopt dat. Want de promotie is het belangrijkste, dat er daadwerkelijk mensen in die zaal zitten straks. De hele inhoud van de dag, daar vertrouw ik op dat het komt. Want dat is iets dat al lang in mijn hoofd zit en gaandeweg meer vorm krijgt.
En dan komen er allerlei leuke ideeën, over wat we die dag kunnen doen. Samen met Joyce, mijn creatieve designer en partner in crime in deze, kwamen er steeds andere ideeën wat tof was om te doen. Zo ontstond het idee van de photobooth. Geweldig natuurlijk en het bleek op het event ook een schot in de roos!
De mannen daarvan zeiden nog achteraf tegen me “Goh, normaal moeten we best veel moeite doen om mensen in dat ding (het was een grote opblaasbare photobooth) te krijgen, maar hier stonden ze in rijen klaar”. Zo gelachen heb ik hierom. Wisten zij veel dat ze op een event zouden zijn waarvan de ondernemers in kwestie best weten dat zichtbaar zijn ze helpt, en dan ook nog op je eigen unieke manier. Nou, daar kon je natuurlijk in die ‘booth’ helemaal op los gaan, dus het vol krijgen van dat ding was het probleem niet.
Het thema van de dag ‘Licht uit, spot aan, succes’ was afgelopen zomer al ontstaan. En dit gaf mij direct de rode draad van de dag. Ik bedoel, het spreekt haast voor zich. Dus had ik mijn talks nog vorm te geven en de oefeningen erbij te bedenken die ik wilde doen, nog wat extra elementen toe te voegen zoals een panel van klanten op het podium, Joyce Backx die wat vertelde over de visuele kant van een sterk merk en hoe branding werkt. En een heuse energizer met de haka workshop die we hebben gedaan. Et voila, de inhoud staat.
Dat wil niet zeggen dat het niet veel werk was in de voorbereiding, dat was het namelijk zeker wel. Want ik ben bijvoorbeeld ook bij 3 andere locaties geweest en toch viel de keus uiteindelijk op een plek in eigen stad. En had ik een duizend dingen lijstje in de 2 weken voorafgaand aan het event. Maar hebben mijn team en ik in 2,5 week het hele event uit de grond gestampt. Daarvoor was er slechts een idee, een thema, een locatie en had ik de haka workshop al geboekt.
Alle inhoud, alle materialen van de dag, alle bestellingen, een draaiboek, alle e-mails etc., zijn in 2,5 week gebeurd.
Was het aanpoten? Zeker wel. Maar het kan! En daarom weet ik dat jij ook veel meer kan dan je nu laat zien. En mijn manier hoeft niet jouw manier van werken te zijn, natuurlijk.
Echter zie ik zo vaak ondernemers zaken uitstellen omdat ze denken dat iets veel meer tijd kost dan het in werkelijkheid kost. Of dat iets moeilijk is. En dan bedoel ik niet perse een event, want daar denk je wellicht helemaal niet aan (nog niet! ;-)) Maar kijk eens welke taken jij hebt liggen, of welke to do’s jij steeds voor je uitschuift waarvan je ze eigenlijk heel graag wilt doen maar je denkt dat je er de tijd niet voor hebt. Of de guts natuurlijk, maar dat is een heel ander verhaal. Want ik was hartstikke zenuwachtig het moment voordat mijn lieve vriendin en business buddy Mira mij aankondigde. Dus denk niet dat het voor mij easy was. Ik zei al, het markeerde voor mij iets voor het stappen in mijn next level. En dezelfde vraag kan ik aan jou stellen.
Wat kan er voor jou symbool staan om in jouw next level te mogen stappen? Wat kun jij vandaag al doen of plannen dat voor jou weer een fase afsluit en een nieuwe verwelkomt?
Er zijn op het event grootse besluiten genomen. Van het schrijven van een boek, van het afscheid nemen van een baan, van het stoppen met werken bij een opdrachtgever waar de ondernemer in kwestie helemaal niet blij van werd of de overstap maken van offline naar online werken. En dan heb ik het nog niet eens over de kwartjes die zijn gevallen over concepten die ineens crystal clear werden. Mocht jij je hierin herkennen, dank je wel dat je het met me hebt gedeeld en al dan niet op het event hardop hebt uitgesproken. Ik ben mega trots op je en van hieruit komen alleen maar mooie dingen voort.
En heb jij deze grootse inzichten nu voor jezelf nog niet zo helder? Dat is no problem. Het ontstaat vaak juist wanneer je gaat lopen op je pad. Je met je ideale klant in aanraking komt, bij leert, groeit in je ondernemersrol en jouw waarde op waarde weet te schatten. En daarbij jouw stippen op de horizon plaatst. En daar help ik je heel graag bij.
Ieder najaar start het jaartraject De vliegroute naar next level ondernemerschap. De naam zegt het al, geschikt voor ondernemers die ook klaar zijn om in hun next level te stappen. Die weten en voelen dat er meer voor ze mogelijk is dan dat er nu is. Die hun daadkracht willen aanboren om in een grootser concept te stappen en nieuwe mogelijkheden voor hun bedrijf toe te laten. Waarbij het niet enkel gaat over het bouwen van je business, maar juist ook zo om jouw persoonlijke groei als ondernemer en jouw zelfleiderschap.
Keer op keer blijkt hoe waardevol het is om echt langere tijd met mijn klanten op te mogen lopen. Ik er voor je kan zijn, ook op de momenten waarop het leven er tussendoor fietst (en dat gaat geheid gebeuren). Vraag je zelf af wat het je nog mag kosten om niet nu voor jouw next level bedrijf te mogen gaan. Vertraag niet waar dit absoluut niet nodig is en je jouw eigen succes uitstelt.
Wil je graag 1:1 met mij praten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf, wat ik voor jou zie en dat we open en eerlijk kijken of mijn traject is wat jij nu nodig hebt? Boek dan nu een persoonlijke afspraak met mij in.
Dus, om dan maar te besluiten met waar ik deze mail mee begon. Als ik in 2,5 week een heel event uit de grond stamp, wat kun jij dan doen in eenzelfde tijdsbestek met misschien een minder groot doel?
We maken de zaken vaak in ons hoofd zoveel groter en moeilijker dan ze in werkelijkheid zijn. Terwijl je gewoon een besluit kunt nemen om de zaken vanaf nu simpeler te doen. Vraag om hulp. Laat andere mensen meehelpen met het bouwen aan je business en ga dingen doen die zorgen voor echte resultaten. Met aandacht, fun en het allerbelangrijkste, vanuit JOU.