Skip to content

Waarom je dient te kiezen

Veel ondernemers zie ik worstelen met de vraag ‘waarom zou ik moeten kiezen?’ Ik ben een allrounder.

Weet dat je van mij niet moet kiezen, maar het wel veel makkelijker voor je wordt om echt volop in business te zijn. Wat is het dat jij wilt? Dat is altijd mijn uitgangspunt. Alleen matchen sommige zaken gewoonweg niet goed met elkaar. Wanneer jij zegt ‘Ik wil een succesvol bedrijf’ en zegt ‘Ik wil van alles wat doen en ook nog tegelijkertijd’. Dan zeg ik op mijn beurt dat je dient te kiezen voor 1 van deze 2. Waarbij je bij de 2e optie gewoon minder in business zult zijn. En dat is dan een keuze die je maakt. Alles is goed. Jouw keuzes.

Hoe wil jij werken? Met wie, wanneer, op welke manier en waar? Dat vind ik interessant en daarmee kan ik je helpen om jouw bedrijf om jou heen te vormen, zoveel mogelijk zoals jij het wenst en jij je als een vis in het water voelt.

Maar op sommige punten heb je wel te kiezen. En betekent het ook dat je vaak wat verliest. Hiermee maak je keuzes op bepaalde aspecten die je misschien allebei wilt maar om (meer) succes te hebben met je bedrijf het ene aspect echt voorrang dient te geven.

Een allrounder zijn is op zich geen probleem, zolang je aan de buitenkant, in je marketing, jezelf wel profileert. Dit zeg ik niet omdat je geen allrounder mag zijn, maar omdat jouw klanten anders niet gaan aanhaken bij je. Dat heeft te maken met een gevoel van vertrouwen die een ondernemer, product of dienst dient op te roepen.

De autoverkoper die ook keukens verkoopt, zou bij de meeste mensen toch twijfel oproepen nietwaar? Ook al kan hij het allebei en heeft hij over beide verstand van zaken. Klanten snappen dat niet. Dat past ergens niet in ons brein. Heel veel verschillende zaken doen afbraak aan de TRUST factor, die je nou juist zo hard aan het opbouwen bent voor jouzelf en jouw bedrijf.

Een groot voordeel is, dat dit kiezen, voor 1 dienst, ervoor gaat zorgen dat je als expert in de markt gezien gaat worden, binnen jouw doelgroep, waar je ook nog eens hebt te weten wie je ideale klant is. Daar heb je ook voor te kiezen. Misschien kan ik je gerust stellen, dat dit niet perse voor eeuwig is… 😉 Na verloop van tijd groeit je aanbod en kun je wellicht ook best iets anders erbij doen. Of wil je een andere ideale klant bedienen, of wellicht nog een bedrijf opstarten. Zorg er eerst voor dat je 1 dienst of product heel goed voor elkaar hebt. En van hieruit bouw je op.

Laat een reactie achter