.. en klanten nog wel bij me kopen?
“Heb ik teveel gratis kennis weg gegeven?”, is wat ik zo nu en dan letterlijk hoor. En ondernemers hierdoor denken dat potentiële klanten niet meer kopen.
Het is een goede vraag. Want hoe weet je welke kennis je nou juist wél moet delen en welke (nog) niet, tijdens een workshop, masterclass, challenge of event?
Of in je content?
Is het slim om bepaalde zaken achter te houden, zodat mensen nog wel van je kopen?
En het kan ook de andere kant op gaan. Want je wilt ook genoeg waarde delen en niet enkel een verkooppraatje houden.
Het lijkt een dilemma waar niemand je vaak het antwoord op geeft.
Welnu, ik heb er zo mijn visie op. Persoonlijk geloof ik namelijk niet dat je ‘teveel’ weg kunt geven. Er zijn echter wel zaken waar je rekening mee hebt te houden, vooral in de opbouw hoe je iets aanbiedt. Dit proces is gelaagd en vraagt oefening van je, om dit te ‘masteren’.
Deze deel ik graag in deze episode met je, zodat je nooit meer bang bent om teveel weg te geven en je dit laat belemmeren om nieuwe klanten aan te trekken én jouw kennis op waarde schat.
Wil je de mogelijkheden bespreken om met mij samen te werken? Boek hier direct je call.
Volg me hier op Instagram: @chanthalhagedoorn.nl
Liefs, Chanthal