Er is geen snelweg naar succes

Gisteren sprak ik met een potentiële klant. En daar was onvermijdelijk die ene zin: “Ik heb alles al geprobeerd, wat doe ik fout”.

Van te voren weet ik vaak al dat het deze kant op gaat. En oh, ik snap het echt wel hoor. Want er zit enorm veel frustratie in deze ene zin en daar wil ik zeker niet lullig over doen. “Nou, wat heb je precies allemaal al gedaan. En, hoe vaak” vroeg ik haar.

Ondernemers denken nog al te vaak dat zodra hun website online staat, ze hun ideale klant en aanbod helder hebben (als ze dat al helder hebben) het dan vanzelf wel volstroomt. En hoewel bovenstaande zaken echt wel het startpunt zijn van een business, begint het hier pas.

En dan komt het erop aan. Hoe consequent ben je in je acties, hoe vaak doe je ze, herhaal je ze en hoe vaak doe je jouw potentiële klant daadwerkelijk een aanbod.

Dit zaaiproces kost meestal even tijd. Mensen hebben het nodig jou eerst op structurele basis voorbij te mogen zien komen. Waarin jij gratis waarde deelt. Jezelf laat zien. Hiermee geef je jouw potentiële klant de kans om vertrouwen te bouwen, waarop deze op een gegeven moment klant bij je wordt.

Er is geen snelweg naar succes. Je hebt gewoon de weg op te gaan. Waarbij ik je wel 100 afslagen kan besparen, maar dan nog heb je te gaan.

Consistentie in je acties, dat is wat telt.

Het duurt soms even voordat een ondernemer begrijpt wat er voor nodig is, en dat je aan het werk hebt te gaan. Zo creëer je een droombedrijf, wat helaas niets met dromen te maken heeft. Ondernemen. Het schijnt een werkwoord te zijn. 😁

Om terug te komen op het gesprek met mijn potentiële klant. Toen ik haar dus vroeg wat ze allemaal al had gedaan somde ze zo’n 4 dingen op. Bij mijn vraag op ‘hoe vaak’ viel ze een beetje stil. Ze had haar workshop misschien 1 of 2 keer gepromoot.  Bang om opdringerig over te komen…. bang om wel opeens 10 aanmeldingen te ontvangen? Want dat is vaak de andere kant. Wanneer je jouw acties consistent doet, krijg je aanmeldingen. En dat is ook de bedoeling, toch? Dus kom op. Je hebt je klanten daadwerkelijk de gelegenheid te geven om bij jou aan te mogen haken. Ik ben heel nieuwsgierig of jij je herkent in bovenstaande, . Waar laat jij jezelf nog niet volledig zien en laat je jouw succes afhangen van de ander? Dat is zo zonde en ook echt niet nodig.

Laat een reactie achter