We constateren een hoop, merk ik.
Maar stellen weinig écht de goede vragen.
Terwijl als je vanuit een constatering eens zou denken. Welke vraag kan ik mijzelf hierop stellen, zorgt dit er voor dat je veel sneller tot de kern van je probleem komt.
Slechte vragen zorgen voor slechte antwoorden.
Klinkt lullig, maar het is zo de waarheid.
En ja, er is soms een stuk kwetsbaarheid voor nodig om jezelf die vragen te mogen stellen die ervoor nodig zijn om tot een opening en deep dive op het vraagstuk te komen.
Als vanzelf komen hier betere vragen uit. En betere antwoorden.
In mijn beleving gooi je daarom liever niet je constatering zomaar over de bühne naar je businesscoach, businesspartner, businessbuddy of teamlid. Maar train je jezelf erop om tot een duidelijk geformuleerde vraag te komen.
Herken je dit? En ben je benieuwd wat mijn verdere gedachten hierover zijn? Luister dan deze aflevering.
Boek hier direct je call met me voor mijn businessjaartraject.
Liefs,
Chanthal